Publicerad: 2024-01-26 13:41 | Uppdaterad: 2024-01-26 15:22

Användbara tips och guider för ditt kursrum i Canvas

Person holding a tea mug while using a laptop.
Foto: Pexels.

Det finns stor potential och många verktyg att använda när du skapar och designar din kurs i lärplattformen Canvas. Det finns också många användbara guider och tips för dig som undervisar.

Skapa ditt kursrum i Canvas

På den här sidan finner du en översikt över de vanligaste funktionerna, med rekommendationer om hur du kan använda och anpassa dem för din kurs. Varje avsnitt har länkar till instruktionsmanualer i Canvas. Skapa ditt kursrum i Canvas

Tips i terminsstart

I Canvas finns en särskild tipssida inför terminsstart, med manualer som är bra för dig som är lärare eller administratör.

Använd checklistan

Har du gjort allt som behövs inför kursstarten? Ta hjälp av den här checklistan.

Grundkurs i Canvas

Med start i mars ges grundkursen i Canvas igen. På kursen får du veta det du behöver för att skapa och redigera din kurs i Canvas. Den ges på distans med ett uppstarts- och ett uppföljningsmöte efter kursens slut. Grundkurs i Canvas.

Se studentperspektivet i Canvas

Gå en mikrokurs och få en inblick i studentperspektivet i Canvas. Du får också en kort introduktion till olika undervisningsformer. Studentperspektivet i Canvas.

Support och hjälp i Canvas