Publicerad: 2024-04-03 08:29 | Uppdaterad: 2024-04-03 08:29

Ansvarig för internationalisering på Tandläkarprogrammet, Dentmed

Students
Foto: N/A

KI arbetar för en ökad internationalisering av utbildningsprogrammen. Syftet är att öka kvaliteten och mångfalden och att förbereda KI:s studenter för arbete på en global arbetsmarknad.

För varje program på institutionen för odontologi ska det finnas en ansvarig för internationalisering, uppdraget beräknas fylla 10 % av en heltidstjänst.

Uppdraget innebär:

Du ansvarar för programmets internationalisering vilket innebär:

• Att du är ledamot i institutionens internationella kommitté, SAMINK (ett rådgivande organ som arbetar med programmens internationalisering).
  • Du ansvarar för programmets internationalisering.
  • Du verkar för internationellt lärar- och studentutbyte.
  • Du ansvarar för beslut kring prioritering och godkännande av studenter till internationella studentutbyten.
  • Du ansvarar för beslut kring prioritering och godkännande av lärare till internationella lärarutbyten.
  • Du ansvarar för beslut om förslag till programspecifika internationella student- och lärarutbytesavtal (KU fastställer)
  • Beslut om bilaterala samarbetsavtal ingår i uppdragets ansvar.
  • Du ansvarar för beslut om tillgodoräknande i samband med utlandsstudier, där flera kurser berörs av tillgodoräknandet.
  • Du ansvarar för beslut om särskilt kursutbud för inkommande utbytesstudenter.
  • Att besluta om reserapporter är också ett ansvarsområde som ingår i uppdraget.

Låter uppdraget intressant?

Är du intresserad av internationalisering vid programmen? Anmäl då ditt intresse senast 30 april.

Har frågor om uppdraget? Kontakta

Profile image