Publicerad: 2024-10-24 09:23 | Uppdaterad: 2024-10-24 09:23

Ansvarig för internationalisering på Tandhygienistprogrammet, Dentmed

Students
Foto: N/A

KI arbetar för en ökad internationalisering av utbildningsprogrammen. Syftet är att öka kvaliteten och mångfalden och att förbereda KI:s studenter för arbete på en global arbetsmarknad.

Ordinarie och biträdande

För varje program på institutionen för odontologi ska det finnas en ansvarig för internationalisering, nu söks både ordinarie och biträdande. Ni fördelar arbetsuppgifterna inbördes. Uppdraget beräknas fylla 10 + 5 procent av en heltidstjänst. Uppdraget startar i årsskiftet 2024/2025.

Att ansvara för programmets internationalisering innebär:

• Att du är ledamot i institutionens internationella kommitté, SAMINK (ett rådgivande organ som arbetar med programmens internationalisering).
  • Du ansvarar för programmets internationalisering.
  • Du verkar för internationellt lärar- och studentutbyte.
  • Du ansvarar för beslut kring prioritering och godkännande av studenter till internationella studentutbyten.
  • Du ansvarar för beslut kring prioritering och godkännande av lärare till internationella lärarutbyten.
  • Du ansvarar för beslut om förslag till programspecifika internationella student- och lärarutbytesavtal (KU fastställer)
  • Beslut om bilaterala samarbetsavtal ingår i uppdragets ansvar.
  • Du ansvarar för beslut om tillgodoräknande i samband med utlandsstudier, där flera kurser berörs av tillgodoräknandet.
  • Du ansvarar för beslut om särskilt kursutbud för inkommande utbytesstudenter.
  • Att besluta om reserapporter är också ett ansvarsområde som ingår i uppdraget.

Låter uppdraget intressant?

Är du intresserad av internationalisering vid programmen? Anmäl då ditt intresse senast 15 november.

Har du frågor om uppdraget? Kontakta

Profile image

Karin Garming-Legert