Publicerad: 2021-03-28 14:32 | Uppdaterad: 2021-03-28 14:32

Annons: Studie om att stärka unga utan arbete eller studier med en app

Studien ”Hur kan jag påverka min framtid? - En randomiserad kontrollerad interventionsstudie för att stärka psykisk hälsa bland unga vuxna som varken arbetar eller studerar” undersöker effekten av att använda en app för psykiskt välmående. Du som är mellan 16 och 24 år, och varken studerar eller jobbar, kan nu delta i detta forskningsprojekt lett av Karolinska Institutet.

I detta projekt vill vi studera om du med hjälp av en app kan få stöd att forma din framtid, må bättre och öka dina chanser till att hitta ett jobb eller återgå till studier.

I forskningsprojektet kommer du att antingen delas in i en grupp som får använda en app i din mobil eller i en grupp där du kommer få filmer skickade till dig en gång i veckan.

Tanken med övningarna i appen är att försöka hjälpa dig att tänka i nya banor och få mer kunskap om dig själv och dina känslor. Du kommer även att få dela med dig av dina tankar, samt läsa om andras tankar, via en chatt och digitala gruppträffar.

Kontakt och anmälan

Kontakta Lisa Blom för att veta mer om studien eller anmäl intresse för att delta via formuläret.

Profile image

Lisa Blom