Publicerad: 2020-11-17 15:39 | Uppdaterad: 2020-11-17 15:40

Annons: Är du en ung vuxen (18-24 år) som upplever problem med ditt drickande? Eller är du närstående till en ung vuxen som upplever alkoholproblem?

Just nu genomför vi en studie där du som ung vuxen kan få behandling via nätet för att förändra dina alkoholvanor, tillsammans med en närstående. Studien görs på Karolinska Institutet i samarbete med eStöd, Beroendecentrum Stockholm.

I studien jämför vi två behandlingsprogram, som båda bygger på Kognitiv Beteendeterapi. I behandlingen ingår självständigt arbete via internetplattformen där du som ung vuxen har kontakt med en psykolog. Du som närstående får stöd via ett eget närståendeprogram.

Om du tycker det här låter intressant anmäler du dig genom att följa de instruktioner som finns på vår hemsida www.iacraprojektet.com. För mer information om studien är du varmt välkommen att kontakta oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Maria Åbonde Garke, leg. psykolog, studiekoordinator
Centrum för Psykiatriforskning