Publicerad: 2015-04-15 10:43 | Uppdaterad: 2015-04-21 16:15

Anmälan öppen: Konferens om forskning kring åldrande och hälsa 7-8 oktober

Konferensen Horizons for Comparative and Integrative Research on Ageing and Health sker i Stockholm (blanda annat i Aula Medica) den 7-8 oktober 2015. Aging Research Center är en av tre arrangörer.

Konferensen innehåller presentationer av internationellt erkända experter inom olika områden av åldrande och hälsa, workshops och rundabordssamtal, med mera. Bland föreläsarna återfinns bland andra Asghar Zaidi, University of Southamptom, Martin Knapp, London School of Economics and Political Science och Patrizia Mecocci, University of Perugia. Dessutom deltar NVS-proffesorerna Miia Kivipelto och Laura Fratiglioni! Ett måste att boka in i kalendern med andra ord!

Deltagande i konferensen är gratis. Mer information finns på konferensens hemsida (se länk nedan).

Välkomna!