Publicerad: 2017-04-05 09:34 | Uppdaterad: 2017-04-05 10:07

6 april föreläser professor Sven Bölte på Hjärnans Dag som arrangeras av Hjärnfonden – se föreläsningen här

Hjärnans Dag 2017

Den 6 april bjuder Hjärnfonden in till Hjärnans Dag på Oscarsteatern i Stockholm.

Sven Bölte, professor på KINDKlockan 13:40 föreläser professor Sven Bölte från KIND om ADHD – myt och fakta

ADHD är en omstridd diagnos. Men vem får ADHD och vad gör man efter diagnosen? Ställs flera diagnoser idag än tidigare, och vad betyder det? Hur yttrar sig ADHD och vad betyder det för livet? Skrivs det ut för många läkemedel och vilka alternativ finns det? Är det fler pojkar än flickor som har ADHD? Det finns många idéer om ADHD, men vad vet vi egentligen? Det råder fortfarande begränsad kunskap om ADHD i samhället, både vad gäller barn och vuxna med diagnosen.
Sven Bölte professor i barn- och ungdomspsykiatrisk vetenskap vid Karolinska Institutet

Föreläsningarna sänds live via Hjärnfondens facebooksida

Fullständigt program