Publicerad: 2025-02-17 11:04 | Uppdaterad: 2025-02-17 13:17

Ny verktygslåda för att skapa neuroinkluderande lärmiljöer

Siluetter i olika färger med olika illustrationer i hjärnområdet.
Utformning av neuroinkluderande lärmiljöer. Foto: GettyImages

Hur kan vi skapa lärmiljöer som stödjer alla studenter, även de med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar? Vår nya verktygslåda för självstudier innehåller praktiska strategier som bygger på Universal Design for Learning (UDL) för att hjälpa lärare att skapa flexibla, stärkandeoch inkluderande klassrum.

Om verktygslådan

Utforska principerna för inkluderande utbildning med vår självinstruerande verktygslåda, som är utformad för akademiska yrkesverksamma. Denna resurs innehåller forskningsbaserade strategier för att stödja studenter med neurodiversitet och erbjuder en robust grund för att främja rättvisa och effektiva utbildningsmiljöer.

En deltagare i verktygslådan delade med sig av en viktig insikt: ”Jag har aldrig riktigt förstått hur mycket sättet som information presenteras på kan hjälpa eller hindra en students förmåga att lära sig. Att förenkla instruktioner, använda bilder och ge studenterna flera sätt att engagera sig och visa att de förstår kan göra hela skillnaden.”

Utforska hur du kan minska kognitiva begränsningar, öka studenternas engagemang och implementera neuroinkluderande undervisningsstrategier i din egen takt.

 Designing Neuroinclusive Learning Environments 01 - Karolinska Institutet