Konferenser och symposier Konferens Spetspatienter - den 18 november 2019 i Aula Medica

2019-11-18 Add to iCal
Campus Solna Aula Medica, Karolinska Institutet, Solna

Konferens Spetspatienter är en helt ny mötesplats där lösningar för framtidens hälso- och sjukvård blir verklighet.

Måndagen den 18 november 2019 bjuder vi in till Sveriges första nationella möte av, med och om spetspatienter.

Vi samlar patienter/närstående och patientorganisationer, vårdgivare och vårdorganisationer, myndigheter och politiker, regioner och kommuner, forskning samt företag som är intresserade av att medverka till en ny sorts patientdelaktighet i Aula Medica på Karolinska Institutet i Solna.

Konferensen är ett initiativ av projektet ”Spetspatienter – en ny resurs för hälsa” och Sara Riggare, vid Institutionen för lärande, informatik, management och etik.